Interim Service Manager – STÄNGD (Stängd)

 

Uppdragsbeskrivning

Som Service Manager inom HR-applikationerna så kommer man ha övergripande ansvar för leverans av tjänster enligt de servicenivåer som överenskommits. Detta inkluderar servicetillgänglighet, underhåll, processsupport, budgetering, uppföljning, spårning och uppföljning av SLA relaterade till tjänsten samt säkerställande av IT-säkerheten. Man kommer även vara med och stödja leveransen från infrastruktur till applikation.


Ansvarsområde 

  • Äga och köra färdplanen för serviceförbättring.
  • Se till att servicedokumentationen är på plats och uppdaterad.
  • Hålla sig uppdaterad om trender och nyheter om tjänsten.
  • Säkerställa att förändringshanteringsprocessen följs (t ex CAB).
  • Samarbeta med BRM och Business Owner för att fånga affärsbehov och översätta till IT-krav.
  • Delta i serviceutvecklingsprojekt för prioriterade krav.
  • Allokering och samordning av service resurser
  • Leda det operativa serviceforumet och säkerställa servicerapportering
  • Utarbeta detaljerade utgivningsplaner
  • Hantera utplacering av utgåvor och patchar i test- och produktionsmiljön
  • Samarbeta med intressenter för att informera dem om införandet av nya tjänster och eventuella beredningsaktiviteter som krävs, t.ex. släpp anteckningar
  • Kontinuerligt samverka med affärsintressenter enligt definierade styrningsstrukturer och processer

Leverantörshantering:

  • Definiera och hantera krav för leverantörer inklusive servicenivåer och licensavtal. Uppföljning av leverantörens prestanda.

Support:

  • Se till att supportprocesserna finns på plats
  • Se till att man använder rätt användning och arbete enligt definierade IT-processer

Krav

  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom det relaterade området
  • Bevisad erfarenhet samarbetar i en lagorienterad miljö
  • Bevisad erfarenhet av att hantera och driva IT-tjänster
  • Erfarenhet av att ha byggt framgångsrika relationer med externa leverantörer
  • Erfarenhet av att dentifiera nya lösningar och mönster som förbättrar serviceleveransen i långsiktigt perspektiv
  • Svenska och Engelska i tal och skrift
  • ITIL certifiering

Meriterande

  • Relevant branscherfarenhet (byggbranschen) är en fördel
  • Kunskap om HR-verktyg är en fördel
  • Kunskap om att arbeta med ITSM-verktyg är en fördel

 

Start: Omgående
Längd: 3-4 månader
Omfattning: 80-100%

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan