Kravanalytiker CRM – STÄNGD (Stängd)

Vi letar efter en kravanalytiker som kommer att arbeta med införandet ett nytt verksamhetsstödsystem. Fokus kommer vara på att säkerställa att verksamhetskrav dokumenteras och realiseras inom ramen av projektet och med fokus på kund, sälj och marknadskrav som typiskt stöds av en CRM applikation. Även krav, realisering av migration ifrån nuvarande system kommer ingå i arbetsuppgifterna.


Arbetsbeskrivning

  • Definiera funktionskrav och konfigurationsspecifikationer med stöd ifrån verksamheten. Fokus kommer ligga på kund, sälj och marknadskrav mot ett stödsystem tex CRM
  • Utför kvalitetssäkring
  • Definiera rapporterings- och varning- eskaleringskrav
  • Egna och utveckla relationer med partners, jobba med dem för att optimera och förbättra integrationen
  • Hjälp att designa, dokumentera och underhålla systemprocesser
  • Rapportera om gemensamma källor till tekniska problem eller frågor och gör rekommendationer till produktteam
  • Kommunicera viktiga insikter och funderingar till produktteamet
  • Ständigt vara på utkik efter sätt att förbättra övervakningen, upptäcka problem och ge bättre värde till kunden

Erfarenhet/kompetensområden

Tidigare erfarenhet inom affärs- / systemanalys eller kvalitetssäkring

Bevisad erfarenhet vid framkallande av krav och testning

Erfarenhet av att analysera data för att göra affärsrelevanta slutsatser och i datavisualiseringstekniker och -verktyg

Solid erfarenhet av affärssystem såsom CRM, ERP

Grundkunskaper i att generera processdokumentation

Stark skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga, inklusive tekniska skriftliga färdigheter


Önskad spetskompetens

  • Goda kunskaper med Microsoft Dynamics 365 (Salesl. Funktion, konfiguration och uppsättning.
  • Goda kunskapar i JIRA

Önskat startdatum: Mars 2018

Omfattning: 75 – 100% Mars – Oktober 2018

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan