Supporttekniker – STÄNGD (Stängd)

Vi söker nu till vår kund inom certifieringar och utbildningar en konsult för det interna IT-teamet. En supportekniker till teamet som hanterar IT-miljön. IT-centralstyrs ifrån Holland men kundens enhet i Sverige jobbar med support och drift för dom Nordiska och Baltiska länderna. Det tekniska teamet kring systemet hanterar allt från användarsupport, felanmälningar till specifikation av anpassningar och beställningar av ny funktionalitet till leverantören. Fokus i detta konsultuppdrag kommer att vara supportera +1300 användare tillsammans med teamet i Stockholm som består av ca 15 personer. Du kommer ta emot, lösa och eventuellt eskalera supportärenden via telefon, chatt, mail och kundmottagning.

Utvecklingsmöjligheterna hos vår kund är enorma!


Arbetsuppgifter

  • Ta emot, lösa och eventuellt eskalera supportärenden via telefon, chatt, mail och kundmottagning.
  • Problemlösning och felsökning i mjukvara
  • Installation av hårdvara.
  • Hantera och administrera Active Directory, Office 365.
  • Vara med i olika projekt ute hos kund

Krav

  • Goda kunskaper inom Active Directory, Office 365, Windows 10
  • Processförståelse
  • Mycket god engelska/svenska i tal och skrift

Personlighet

  • Snabblärd
  • Strukturerad
  • Nyfiken
  • Kommunikativ
  • God kommunikationsförmåga
  • Problemlösare

Start: Snarast
Omfattning: 100%
Längd: 6 – 12 månader

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan