Agil Produktägare (B2C IT) – STÄNGD (Stängd)

Kunden har ett arbetssätt med stadig grund i agila värderingar och sätter alltid användaren i fokus. Arbetsmetoder som parprogrammering, användartester och continuous delivery är en naturlig del av kundens arbetsdag. Teamet som du kommer att ansvara för är ett av tre team på avdelningen.
Du strävar efter att förstå tillräckligt mycket av både affären och tekniken för att kunna stötta teamet så de får en tydlighet kring riktning, verksamhetens behov och prioritering. Att säkerställa hög kvalité är en självklarhet för dig.

Konkreta arbetsuppgifter:
  • Se till att kunden jobbar mot effekter, mål och hypoteser.
  • Skapa tydlighet där målet och värdet är otydligt.
  • Värna om teamets utrymme av kontinuerlig förbättring och arbeta med teknisk skuld.
  • Facilitera samplanering med andra team och stakeholders.
  • Hantera intressenternas förväntningar.
  • Vara närvarande i teamen och delta i det dagliga arbetet.
  • Vardagsstyrning och prioritering av backlog.
  • Fånga verksamhetens behov samt kommunicera och förtydliga behovsbilden löpande med teamet. Hjälpa teamet att säkerställa att behovsbilden är uppfylld.

Kunden ser gärna att du har följande:

  • Du har en verktygslåda med metoder för att fånga behov och bryta ner dessa till arbetsuppgifter för teamet.
  • Du kan lyfta blicken och hjälpa andra att se perspektiv de inte ser.
  • Du har en vilja att förstå vår produkt och hur den används samt dess tekniska komplexitet på en övergripande nivå.
  • Du är en teamplayer som kan anpassa din roll utifrån behoven som finns i en komplex organisation.
  • Erfarenhet av finansiella system.
  • Erfarenhet av Jira och Confluence.

Start: 2020-03-02
Längd: 2020-09-01
Omfattning: 100%
Ort: Stockholm