Projektadministratör

Tjänstens uppdrag:

Administratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Administratören ska vara beställaren behjälplig och bidra till att effektivisera arbetet genom att stödja medarbetarna i projektet och följa befintlig struktur. Administratören behöver ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.


Uppdrag:

  • Ansvarar för vissa uppgifter och/eller processer
  • Skapar förutsättningar för dialog, samverkan och eget ansvar
  • Ansvarar för att ta initiativ till och genomföra egen kompetensutveckling
  • Beslutar enligt givet mandat

Stödja med:

  • Administrativt arbete
  • Med rapportering av projektstatus inkl. ekonomirapporter
  • Med konsultinköp
  • I avtalshantering
  • Vid framtagning av utkast av dokument
  • Vid granska dokument
  • Stödja vid utredningsuppdrag

Ansvar, befogenheter och förväntat resultat:

  • Säkerställa ett stabilt arbetsflöde för projektets administration.
  • Vara sammanhållande för den administrativa processen.
  • Ta emot och granska konkreta fakturor
  • Korrespondens
  • Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation.
  • Ärende och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
  • Sammanställa, strukturera och distribuera dokumentation.
  • Genomföra beställningar av behörigheter
  • Genomföra resebokningar för konsulter och anställda som reser i projektet samt ansvara för den administrativa processen kring resorna.
  • Praktisk hantering vid nya konsulter som börjar/slutar i projektet.
  • Hantera praktiska aktiviteter som exempelvis lokaler, mötesrum, flytt
  • Hantera projektets Funktionsbrevlåda
  • I projektet ansvara för projektverktyget Projectplace.
  • I projekt ansvara för att samordna alla frågor kring administration inom sitt projekt och stödja varandra i de olika frågorna.

Start: 2020-10-19
Omfattning: 100 %
Slut: 2024-12-31

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan