Service delivery manager – STÄNGD (Stängd)

Uppdragsbeskrivning

Teamet är en del av området Logistic Solutions som består av fem personer.  Vi planerar och levererar förändringar, support och drift av köpta system inom lager- och transportområdet. De flesta av våra köpta system inom lagerområdet rör automationen. Vi har också köpt ett nytt transportsystem (TMS).  Vår grupp består av Service Managers och systemutvecklare.


Arbetsuppgifter

Som Service Manager inom Externa System kommer du huvudsakligen att arbeta som teknisk systemägare för våra automationsapplikationer. Som Service Manager för applikationerna kommer du att ha daglig kontakt med våra leverantörer som supporterar dessa applikationer, säkerställa att verksamhetens krav och behov utförs av våra systemleverantörer samt uppföljning av incidenter och root cause. Du kommer även att hantera leveranser från systemleverantören (gäller även changehantering och informationsspridning både internt och externt). Vidare kommer du att aktivt deltaga i avtalsprocesser (SLA och serviceavtal), samt i forum runt automationsområdet. Aktivt delta i planering – genomförande och uppföljning av aktiviteter rörande ”Life Cycle Hantering” av IT-miljöer.

Stötta budgetarbetet samt följa upp att de beslutade aktiviteterna genomförs. Du kommer att jobba nära Delivery Manager, Business Analyst, logistikverksamheten, IT Services och våra systemleverantörer.


Din profil

För att lyckas i rollen bör du ha

  • högskoleutbildning eller motsvarande utbildning med relevant inriktning.
  • erfarenhet av leverantörssamverkan och vana att hantera beställning och uppföljning av externa leveranser.
  • gedigen generell kunskap om IT samt erfarenhet av applikationsdrift.

Det är meriterande med erfarenhet av logistik med automationslösningar.

Arbetet kräver att du fullständigt behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.


Period: May 28, 2023 – November 30, 2023
Omfattning: 100 %
Ort: Solna

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan