Supportekniker – STÄNGD (Stängd)

Arbetsbeskrivning och arbetsuppgifter:

I rollen som Supporttekniker kommer du jobba med IT- Support i både first line och second line. Du kommer bli en del av ett team på 5 personer som tillhör Drift & Underhåll och fungerar som företagets servicedesk. Tillsammans med dina teammedlemmar kommer du att ansvara för IT-support av cirka 750 användare och jobba utifrån ramverket ITIL samt med omtanke, nytta och enkelhet som sina värdeord.

Dina arbetsuppgifter som supporttekniker kommer bland annat att innebära:

  • Att via ärendehanteringssystemet Easit/telefon/mejl fördela, prioritera samt felsöka inkommande IT-ärenden enligt de processer och rutiner som finns.
  • Ge onsite-support till användare vid behov.
  • Bemanna den fysiska supportdesken dit användare kan vända sig direkt för IT-support.
  • Ansvara för administration av olika IT-system, onboarding, offboarding samt behörighetsadministration.

Vem är du?

  • Erfarenhet från Microsoftbaserad miljö, exempelvis Windows 10 och Office365
  • Erfarenhet från administration i Active Directory
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal samt skrift

Vidare är du serviceinriktad, lyhörd och strukurerad. Du är utåtriktad med god kommunikationsförmåga och positiv inställning, detta då arbetet innebär mycket kontakt med användare och nya människor. Därtill är du driven med en förmåga att ta ansvar och se ett helhetsperspektiv.


 

Start: asap
Längd: 3 månader med option på förlängning
Omfattning: 100%

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan