BI/webb-analytiker – STÄNGD (Stängd)

Vår kund är ett internationellt bolag inom telekombranschen som verkar på en marknad som ständigt växer och förändras.
Deras kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på dem.
“Hos oss blir du del av ett agilt team och får därmed tydligt ägandeskap, arbeta i krossfunktionella team och jobba i korta sprintar för att snabbt få ut insikter, A/B-tester och resultat av förändringar. I Digital Analytics-teamet delar vi dagligen kunskap med varandra för att ständigt tillsammans bli vassare inom analys av data och konverteringsoptimering. Att du dessutom får möjlighet att förbättra upplevelsen för miljontals besökare varje månad är kanske ett litet plus.”Arbetsuppgifter:

  • Ta fram och A/B-testa hypoteser i Google Optimize
  • Personalisera upplevelsen för utvalda målgrupper
  • Gräva på djupet efter actiondrivna insikter via Google Analytics, Google Datastudio, session recording- och feedback-verktyg
  • Coacha intressenter att själva hitta insikter i våra verktyg
  • Trimma vår Google Analytics data via Google Tag Manager
  • Optimera flera olika digitala gränssnitt hos Tele2 företag, Tele2 privat eller Comviq

Krav:

  • Erfarenhet av att arbeta med appar
  • Erfarenhet av Google 360 suite (Google Analytics, Datastudio, Optimize, GTM)
Du kommer ansvara för att:
Ständigt göra den digitala upplevelsen bättre genom att se till att vi är konverteringsoptimerade efter konstens alla regler och att du alltid är hungrig på att lära våra kollegor hur vi kan bli ett ännu mer data- och insiktsdrivet bolag med kunden i fokus.

Start: 2018-08-20
Längd: 3-9 månader
Omfattning: 70%
Plats: Stockholm

Språk: Svenska eller engelska
Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan