BSA / systemspecialist – Stängd (Stängd)

Uppdragsinformation

Rapportadministrationen innebär att man ska ha basic kunskaper i excel för att kunna utföra beställningar av rapporter. D v s varje land levererar t e x start- och slutdatum från sitt lönesystem, men det ska sammanställas i en och samma rapport. Formaten på datum kan vara olika från olika länder så det kräver handpåläggning av informationen och förståelse för att leverera en bra produkt. Kunna ställa rätt följdfrågor om beställningar, intresserad av att utreda och driva frågor om det är något som är oklart.

Koordinatoruppdraget är att ha lite koll på detaljer i våra pågående ärenden och uppdrag. Vara behjälplig i uppdrag och ta ärenden, men främst följa upp det vi arbetar med och säkra att inget har stannat upp. Vara kontaktyta för stöd i planering och uppföljning. Följa upp så att HR systemet TMS mår bra och att implementerade rutiner och processer efterlevs, kolla lite loggar och ha kontakt med IT om ärenden som driver tillsammans.


 

I rollen BSA/Systemspecialist inom HR kommer du bland annat:

  • Bidra i vidareutvecklingen av våra system och processer genom att identifiera behov, önskemål och krav från verksamheten.
  • Delta i testningsarbetet vid införande av ny funktionalitet i systemen.
  • Fungera som SuperUser för våra HR-system och i den rollen verka för att systemen nyttjas så effektivt som möjligt i organisationen
  • Agera fördjupad support kring våra applikationer samt skapa rapporter och hantera (extrahera, filtrera, modifiera) data i våra system på begäran från verksamheten.
  • Ta fram och erbjuda utbildning/coachning till användarna i våra system samt hantera frågeställningar kring funktionalitet.

 

Dina erfarenheter
 För att vara framgångsrik i rollen bör du ha 3-5 års erfarenhet av arbete med systemstöd

Krav:

  • Fördjupad kunskap inom systemstöd.
  • Generell kunskap inom HR.
  • Goda kunskaper i MS Office med tyngdpunkt inom MS Excel där t ex förmåga effektivt kunna hantera stora mängder data i programmet är av vikt
  • Erfarenhet av att skapa rapporter samt extrahera, filtrera och modifiera information i system
  • Erfarenhet av en kravorganisation.

Då engelska är koncernspråket vill vi att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.


 

Dina egenskaperFör att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är nyfiken, analytisk, har koll på detaljer och gillar problemlösning. Då rollen innebär stort kundfokus krävs att du är kommunikativ och har en pedagogisk ådra.


 

Omfattning: 100%  (Rapportadministration (ca 60%) samt koordinering/uppföljning av uppdrag (40%)
Start: September
Längd: Årskiftet

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan