Business solution administrator – stängd (Stängd)

Uppdragsbeskrivning

Rapportadministrationen innebär att man ska ha basic kunskaper i excel för att kunna utföra beställningar av rapporter som kräver kompliering av HR data från flera olika system. D v s varje land levererar t e x start- och slutdatum från sitt lönesystem, men det ska sammanställas i en och samma rapport. Formaten på datum kan vara olika från olika länder så det kräver handpåläggning av informationen och förståelse för att leverera en bra produkt. Kunna ställa rätt följdfrågor om beställningar, intresserad av att utreda och driva frågor om det är något som är oklart.

Koordinatoruppdraget är att ha lite koll på detaljer i våra pågående ärenden och uppdrag. Vara behjälplig i uppdrag och ta ärenden, men främst följa upp det vi arbetar med och säkra att inget har stannat upp. Vara kontaktyta för stöd i planering och uppföljning. Följa upp så att HR systemet TMS mår bra och att implementerade rutiner och processer efterlevs, kolla lite loggar och ha kontakt med IT om ärenden som driver tillsammans.


Krav

  • Erfarenhet av att driva operativa frågor löpande
  • Erfarenhet av överlämningar av projekt, Koordinering och rapportering

Omfattning: 100%  (Rapportadministration (ca 60%) samt koordinering/uppföljning av uppdrag (40%)
Start: September
Längd: Årskiftet