Verksamhetsarkitekt/projektledare – Stängd (Stängd)

Uppdragsinformation

CRM, Ärendehantering, Market Automation
Några av vår kund verksamhetsområden har idag egna CRM-installationer, medan andra delar saknar men har behov av sådant stöd. Avsikten är därför att de skall skaffa och införa CRM-system. Målsättningen är att det skall vara standardsystem som har förutsättning att bli koncerngemensamma, bl a för effektiv planering och uppföljning, öka samarbetsmöjligheterna inom koncernen samt ge förenklad och mer kostnadseffektiv hantering av leverantörssystem.

På motsvarande sätt finns behov av Ärendehantering och Market Automation, stödsystem som i princip saknas helt på bolaget idag och som blir allt viktigare för att samla kunskap om kunder, befintliga och presumtiva, för att kunna analysera och hjälpa dem på bästa sätt och därigenom kunna öka affärerna.

Uppdraget innebär ansvar för kravställning och framtagning av beslutsunderlag avseende rekommendation av standardsystem, plan för införande inkl kostnader, resurser, tidsplan mm. Arbetet kommer att ske i samarbete med berörd personal från vår kunds olika affärs- och stödverksamheter samt med deras moderniseringsprojekt med uppdrag att ta fram en ny modern teknisk plattform. IT agerar beställare.

 

Billing och fakturering
Dagens billing och fakturahantering innefattar många manuella moment och unika anpassningar, vilket gör arbetet ineffektivt och kostsamt. Det finns därför ett stort behov av att ersätta dagens arbetssätt och lösningar med moderna stödsystem som ger möjlighet till förenklade och mer kostnadseffektiva och säkra processer. Även här är ambitionen att implementera koncerngemensamma stödsystem.

Uppdraget innebär ansvar för kravställning och framtagning av beslutsunderlag avseende rekommendation av standardsystem, plan för införande inkl kostnader, resurser, tidsplan mm. Arbetet kommer att ske i samarbete med berörd personal från vår kunds olika affärs- och stödverksamheter samt med deras moderniseringsprojekt med uppdrag att ta fram en ny modern teknisk plattform. IT agerar beställare.

Vi ser helst att samma person kan ta båda uppdragen, dels för en mer flexibel arbetsfördelning då det handlar om två uppdrag om vardera 50%, dels för att det finns beroenden mellan uppdragen.


 

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för och driva utredning av behov och samla in, sammanställa och prioritera krav.
  • Framtagning av underlag för beslut om leverantör/system, plan för införande för resp system inkl förutsättningar, kostnader, tidsplan och resurser.
  • Upphandling av stödsystem.
  • Mycket interaktion och samverkan med berörda verksamhetsområden och projekt.

 

Skallkrav

  • Gedigen erfarenhet av kravställning, upphandling, avtal och införande av stödsystem för CRM, Market Automation, Ärendehantering samt av Billing och Fakturering.
  • Bra kontaktnät inom de berörda områdena.
  •  arbetssätt och tydlig styrning, driv och tight uppföljning.
  • Erfarenhet av komplexa verksamheter med många intressenter, kunna förstå både tekniska resurser och deltagare från affärsverksamheten.
  • Lösningsorienterad, samarbetsförmåga, kunna få ihop personer med olika roller och bakgrund att fungera ihop och leverera ett resultat.

 

Meriterande

  • Vana att arbeta med PPS samt med iterativ utvecklingsmetodik med täta leveranser.
  • Erfarenhet av liknande uppdrag
  • Branscherfarenhet inom Försäljning, marknad, kundservice, ekonomi och IT

Språk

  • Svenska – flytande i tal och skrift
  • Engelska – flytande i tal och skrift

 

Start: 1 oktober
Längd: Februari 2017 med option på förlängning
Ort: Stockholm
Omfattning: 100% totalt fördelat på två uppdrag

 

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan