Kravanalytiker CRM – STÄNGD (Stängd)
Vi letar efter en kravanalytiker som kommer att arbeta med införandet ett nytt verksamhetsstödsystem. Fokus kommer vara på att säkerställa att verksamhetskrav dokumenteras och realiseras inom ramen av projektet och med fokus på kund, sälj och marknadskrav som typiskt stöds av en CRM applikation. Även krav, realisering av migration ifrån nuvarande system kommer ingå i arbetsuppgifterna.
Arbetsbeskrivning
- Definiera funktionskrav och konfigurationsspecifikationer med stöd ifrån verksamheten. Fokus kommer ligga på kund, sälj och marknadskrav mot ett stödsystem tex CRM
- Utför kvalitetssäkring
- Definiera rapporterings- och varning- eskaleringskrav
- Egna och utveckla relationer med partners, jobba med dem för att optimera och förbättra integrationen
- Hjälp att designa, dokumentera och underhålla systemprocesser
- Rapportera om gemensamma källor till tekniska problem eller frågor och gör rekommendationer till produktteam
- Kommunicera viktiga insikter och funderingar till produktteamet
- Ständigt vara på utkik efter sätt att förbättra övervakningen, upptäcka problem och ge bättre värde till kunden
Erfarenhet/kompetensområden
Tidigare erfarenhet inom affärs- / systemanalys eller kvalitetssäkring
Bevisad erfarenhet vid framkallande av krav och testning
Erfarenhet av att analysera data för att göra affärsrelevanta slutsatser och i datavisualiseringstekniker och -verktyg
Solid erfarenhet av affärssystem såsom CRM, ERP
Grundkunskaper i att generera processdokumentation
Stark skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga, inklusive tekniska skriftliga färdigheter
Önskad spetskompetens
- Goda kunskaper med Microsoft Dynamics 365 (Salesl. Funktion, konfiguration och uppsättning.
- Goda kunskapar i JIRA
Önskat startdatum: Mars 2018
Omfattning: 75 – 100% Mars – Oktober 2018
Är detta uppdrag för dig?
Skicka ansökan