
Systemspecialist – POL (Stängd)
Arbetsuppgifter
I rollen som systemspecialist inom HR kommer du bland annat:
- Bidra i vidareutvecklingen av våra system och processer genom att identifiera behov, önskemål och krav från verksamheten
- Driva och delta i testningsarbetet vid införande av ny funktionalitet i systemen
- Fungera som SuperUser för våra HR-system och i den rollen verka för att systemen nyttjas så effektivt som möjligt i organisationen
- Agera fördjupad support kring våra applikationer samt skapa rapporter och hantera (extrahera, filtrera, modifiera) data i våra system på begäran från verksamheten
- Ta fram och erbjuda utbildning/coachning till användarna i våra system samt hantera frågeställningar kring funktionalitet.
Dina erfarenheter
För att vara framgångsrik i rollen bör du ha 3-5 års erfarenhet av arbete med systemstöd för HR-processer och HR-administration med fokus på lön
Vi vill att du har:
- Fördjupad kunskap inom systemstöd inom HR
- God kunskap om löneprocesser och systemstöd inom lön
- Goda kunskaper i MS Office med tyngdpunkt inom MS Excel där t ex förmåga effektivt kunna hantera stora mängder data i programmet är av vikt
- Erfarenhet av att skapa rapporter samt extrahera, filtrera och modifiera information i system
- God kunskap inom HR-processer samt förståelse för verksamhetskrav inom HR
Eftersom engelska är vår kunds koncernspråk vill vi att du behärskar både engelska och svenska i såväl tal som skrift. För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är nyfiken, analytisk, har koll på detaljer och gillar problemlösning. Eftersom rollen innebär stort kundfokus krävs att du är kommunikativ och har en pedagogisk ådra.
Start: så snart som möjligt
Omfattning: 100%
Längd: 6 mån