
Internkommunikatör (Stängd)
Arbetsuppgifter: Intern kommunikation i åtta olika länder inklusive Sverige med totalt 1400 anställda. Uppdraget är en nedräkning mot det nya varumärket där man ska bygga en story kring detta. Det handlar om att fånga upp information kring alla projekt/delprojekt (strömmar) hos alla funktionsansvariga. Man ska kunna publicera bilder och text på intranätet. Skriva blogginlägg, göra filmklipp, göra intervjuer och texter samt nedräkning för när det nya varumärket ska börja gälla. Uppdraget handlar även om att kommunicera den externa kommunikationen internt och jobba tätt med chefen.
Skallkrav: Erfarenhet av kommunikation i näringslivet, intranätsredaktör, interntidning, bra på att skriva. Kan hantera alla digitala kanaler.
Meriterande: Drivit kommunikation i förändringsprojekt. Erfarenhet av även extern kommunikation. Erfarenhet av liknande projekt. Erfarenhet/kunskap om börsintroduktion av bolag. Erfarenhet av kommunikation som ska sprida glädje.
Personlighet: Snabb, nyfiken och bra på teknik. Prestiglös och kunna hugga in där det behövs. Idérik med respekt för kulturen. Bollplank. Fånga upp ryktesspridning i branschen, sprida glädje.
Språk: Flytande engelska.
Uppdragslängd: januari-juni/juli