Ansvarig – digital affärsutveckling – STÄNGD (Stängd)

Vår kund inom banksektorn söker efter en ansvarig för deras digitala affärsutveckling. Du kommer att bli en del av kundens avdelning för ”kunderbjudande och digital affär” och du kommer att rapportera till Affärschefen.


Ansvar i rollen

  • Ansvara för att driva proaktiv utveckling av bankens digitala kanaler, tjänster och processer till stöd för affärsverksamheten med huvudsakligt fokus på att bidra till ökad digital affär.
  • Ansvara för att affärsverksamheten har ett digitalt stöd för kundbearbetning och kundbemötande och i övrigt möjliggöra genomförandet av en digital affärsmodell i hela banken med fokus på digitalt inträde och självbetjäning för ökad affärskapacitet, förbättrad kundupplevelse och effektivitet.
  • Ansvara för att samordna bankens samlade resurser för digitalisering inom affär, marknad och systemansvar för digitala kanaler.
  • Ansvara för att driva bankens utvecklingsagenda för att förverkliga bankens målsättning att digitalisera hela bankens verksamhet med prioritet för affär och marknad.
  • Bidra till att banken prioriterar digitalisering optimalt utifrån bankens resurser och strategiska inriktning.
  • Stödja ledningen i dess övergripande roll att leda digital utveckling i banken.

Skallkrav

  • Erfarenhet av att arbeta med utveckling av digitala kundgränssnitt och tjänster
  • Erfarenhet av att skriva krav
  • Agil metod
  • Van vid leverantörskontakter
  • Van att använda ärendehanteringssystem som ex Jira
  • Erfarenhet av UX
  • Erfarenhet av finansiella sektorn

Operativa arbetsuppgifter

  • Operativt koordinera, dokumentera och/eller samla in affärskrav utifrån påverkan på de digitala kanalerna och processer.
  • Leda det digitala kravarbetet så att det resulterar i goda användarupplevelser och optimerar affären utifrån digitala kanaler och processer.
  • Löpande delta i acceptanstester av digital utveckling utifrån affärskrav och funktionella krav
  • Operativt hålla relevanta produktbacklogs uppdaterade med affärskrav, estimat och sprintar.
  • Operativt följa upp digitala utvecklingsaktiviteter som är prioriterade mot estimat och tidsplan.
  • Förstå och säkerställa krav och teknisk utveckling på en funktionell och konceptuell nivå,
  • Arbeta operativt med att analysera och dra slutsatser av data i digitala gränssnitt utifrån kunder som ett led i att utveckla digitala tjänster för affären.
  • Delaktig i att uppdatera riktlinjer och annan dokumentation som är relevant för digitala området. Delta i de utbildningsinsatser som görs löpande.

Personliga egenskaper

  • Stor förmåga att kommunicera och samverka
  • Prestigelös
  • Driven med förmåga till stort personligt ansvar

Start: Februari
Omfattning: 100%
Längd: 12 månader

 

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan