Nikita 6

Funktionell konsult Dynamics 365 Finance & Operations

Bakgrund
Vår kund genomför en stor satsning för att bli mera kundcentrerade, effektiva, samt öka kund- och medarbetarnöjdhet. Satsningen genomförs i programmet Kundresan och i projekt inom Kundresan. Inom ramet för programmet finns ett projekt som fokuserar på ett nytt ekonomisystem – Microsoft Dynamics 365 Finance & operations (”F&O”). Utgångspunkten är att använda standardfunktionalitet i lösningen.

Rollen som funktionell konsult ska stötta främst gruppen för Externredovisningen  men vid behov även andra inom Finans och Business Controlling i övergången till F&O. Arbetet sker i samarbete med andra projektresurser som ansvarar för test, migrering och de mer tekniska delarna exempelvis integration. Rollen kommer också samarbeta med det konsultbolag som fått i uppdrag att implementera F&O internt.

Viktigt för denna roll är att kombinera en förståelse för F&O som system och förstå redovisning, controlling etc.


Kompetens och erfarenhet:

Självgående funktionell konsult inom F&O med erfarenhet från följande:

  • Arbete med F&O, minst 2 år
  • Ekonomimodulerna i F&O exempelvis redovisning, kundreskontra och leverantörsreskontra
  • Kvalificerad erfarenhet från en till flera roller inom ekonomi, exempelvis redovisningsekonom, controller etc. Du behöver ha en bra förståelse för svenska redovisningsregler, ekonomiska begrepp och samband.

Start: omgående
Omfattning: 100 %
Längd: 2021-06-31

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan