HR Business Partner Senior Specialist (stängd) (Stängd)

Rollbeskrivning: Inkorporerar företagets HR-strategi och ger professionell HR-vägledning och stöd till relevanta interna kundgrupper med målet att skapa mervärde för verksamheten. Ansvarig för att säkerställa att HR-strategi och processer implementeras framgångsrikt på denna business unit. Du kommer att vara med och utforma, implementera och övervaka olika personalprogram. Du är med och förutser och planerar för långsiktiga personalbehov och trender; inklusive personalrelationer, vidarutbildning, anställning och förmåner i samarbete med affärsenhetens ledning. Ansvarsområden ligger inom HR-funktionen som en affärspartner eller i en kombination av discipliner.

Erfarenhet: Erfarenhet: 8-10 år

Funktionskunskap: Kräver dels konceptuell och praktisk expertis inom det egna ämnesområdet. Du ska förstå hur relaterade discipliner påverkar det egna arbetet och det egna teamet. Kunskap om hur man tillämpar funktionell kunskap lätt på utmaningar inom vår bransch/marknader.

Affärskompetens: Har god och djupgående kunskap om bästa praxis och hur det egna området integreras med andra och väljer att arbeta över dessa gränser för att främja den större agendan. Är medveten om konkurrensen och de faktorer som skiljer dem åt på marknaden. Förstår att de kommersiella eller affärsbesluten har företräde framför individens önskemål.

Ledarskap: Fungerar som mentor/coach för mindre erfarna kollegor. Strävar alltid efter att uppnå effektivitet och genomför dessa inom det egna teamet/disciplinen. Kan ta ledningen för små projekt med hanterbara risker och resurskrav. Planerar och prioriterar arbete genom att använda resurserna på bästa sätt för att slutföra uppgifter i tid och med hög kvalitet.

Problemlösning: Löser komplexa problem med lite eller inget stöd från sin överordnade; intar en ny synvinkel på befintliga lösningar; använder omdöme baserat på analys av flera informationskällor. Strävar efter att tillämpa bästa praxis. Ger kreativa insikter och/eller lösningar för att hantera klient-/organisationsutmaningar.

Påverkan: Har påverkan inom ett bredare arbetsområde; påverkar teamets moral och kultur genom sina handlingar och ord. Påverkar en bred skala av kund-, operativa, projekt- eller serviceaktiviteter över relaterade team. Kan konceptualisera och kommunicera förbättringar för det bredare goda inom NASDAQ OMX.

Mellanmänskliga färdigheter: Förklarar svår eller känslig information på ett diplomatiskt sätt; arbetar för att skapa konsensus. Delar proaktivt erfarenheter och kunskap mot uppfyllandet av teamets mål. Söker aktivt utmanande uppdrag, är genuint ivrig efter en utmaning.

Tekniska färdigheter och krav:

Bredd av teknisk HRBP-kunskap: Utbildar anställda och chefer och fungerar som en trovärdig resurs om HR-policys och procedurer. Utformar, implementerar och övervakar olika personalprogram över affärsenheten/funktionen. Bygger avancerad kunskap om HR-verktyg och processer och gör rekommendationer angående den mänskliga resursernas struktur, resurser, policys och procedurer för ett affärsområde. Håller sig uppdaterad om de lagstadgade och reglerande krav som påverkar kompensationspraxis inom affärsenheten/funktionen och utbildar företaget vid behov för att säkerställa överensstämmelse med lokala och nationella föreskrifter.

Affärspartnerskap och stöd: Ledning av planeringsdiskussioner med interna kunder för att förstå deras strategier och utmaningar och identifiera möjligheter att tillgodose deras behov. Närmar sig HR-programuppgifter med en bred syn på hur affärer bedrivs inom organisationen; överväger regler, bestämmelser och tidsramar för kärnverksamheten samt påverkan på slutanvändare vid implementering av nya HR-praktiker, produkter eller lösningar. Använder förståelse för relevanta marknader, affärsstrategier och driftsmiljöer och översätter affärsfrågor till HR-lösningar.

Organisationsmedvetenhet: Besitter en djup och bred kunskap om företagets resurser och resurser inom varje funktion/avdelning och förstår hur man driver beslut framåt. Visar känslighet för olika behov genom att identifiera andra människors outtalade agendor och bestämmer sätt att arbeta genom dem. Bygger och upprätthåller ett nätverk av kollegor, jämlikar och andra nyckelintressenter inom organisationen för att uppnå mål.

Organisationscoachning och utveckling: Fungerar som betrodd rådgivare för chefer, team och enskilda anställda för att hjälpa till att upprätthålla en miljö som stöder affärsobjektiven samtidigt som man är känslig för anställda och arbetslivskvaliteten. Analyserar organisationsstrukturen; arbetar nära affärsledningen för att fastställa förändringar i organisationsansvaret, bemanningen, chefskunskapen etc., som kommer att uppnå affärsenhetens mål. Visar känslighet för olika behov, agendor och konflikter och coachar chefer för att avgöra de bästa sätten att arbeta genom dem.

Förändringshantering: Designar och implementerar förändringshanteringsstrategier och hanterar takt och processen för förändring så att driftseffektiviteten bibehålls. Hanterar förändringsdynamiken genom att säkerställa att nyckelpersoner engageras för att identifiera och avlägsna hinder för framgångsrik implementering. Identifierar behovet av förändring och fungerar som en förändringskatalysator genom att initiera och underlätta nya, icke-konventionella arbetsmetoder för att stödja affärsverksamheten.

Fokus på interna kunder och personalrelationer:Efterfrågar proaktivt feedback från interna kunder och vidtar åtgärder för kontinuerlig förbättring. Fattar beslut och ger rekommendationer med kännedom om den interna kundens situation och önskemål i åtanke. Fungerar som resurs för anställda för att säkerställa att individuella progblem från anställda, frågor hanteras och anställda behandlas rättvist; sammanställer rapporter om fall och resultat för ledningens granskning.

Start: 1/12
Period: 1 år
Omfattning: 100 %
Placering: Stockholm

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan