HR/Löneadmin – STÄNGD (Stängd)

Vi söker för vår kund en senior och självgående konsult som resurs och back-up för nuvarande löneansvarig (Ansvarig för Lön och förmåner).


Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Arbete i följande system:
    • Hogia Personal
    • Hogia PBM – försystem
  • Kontaktperson kring pensioner och förmåner internt.
  • Kontaktperson mot outsourcad löneleverantör, ex. lönefrågor, ledighet, avtalsfrågor.
  • Granska och hantera avtal (finns även support ifrån övriga HR kring arbetsrättsliga frågor)
  • Övrig systemadministation i fakturahanteringsystem, försäkringsgirot, UC och Pensionsbolagen, Collectum, Alecta, Länsförsäkringar och SEB
  • Kontaktperson gentemot upphandlad pensionsadministration, försäkringsbolag, och pensionsmäklare.
  • Ta ut rapporter, rapportera och göra uppdateringar i system i enlighet med månads och veckoplan eller ad-hoc
  • Rådge kring förmåner, ex. friskvård, sjukvårdsförsäkring.
  • Ta fram och leverera statistik och rapporter till övriga funktioner på moderbolaget.
  • Ge service till chefer och medarbetare inom givet område
  • Ad-hoc administrativa sysslor ex.ta fram bistå med intyg.

Personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Noggrann
  • Effektiv
  • Uthållig i sitt arbete
  • Hög integritet
  • Relationsbyggande
  • Mycket god kommunikationsförmåga
  • Hög servicenivå
  • Team-orienterad, laget framför jaget
  • Utvecklingsorienterad

Start: ASAP
Längd: 4 mån
Omfattning: 100%

Kontakt
Samson Berhane
System och processansvarig/Skyddsombud

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan