
HR/Löneadmin – STÄNGD (Stängd)
Vi söker för vår kund en senior och självgående konsult som resurs och back-up för nuvarande löneansvarig (Ansvarig för Lön och förmåner).
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Arbete i följande system:
- Hogia Personal
- Hogia PBM – försystem
- Kontaktperson kring pensioner och förmåner internt.
- Kontaktperson mot outsourcad löneleverantör, ex. lönefrågor, ledighet, avtalsfrågor.
- Granska och hantera avtal (finns även support ifrån övriga HR kring arbetsrättsliga frågor)
- Övrig systemadministation i fakturahanteringsystem, försäkringsgirot, UC och Pensionsbolagen, Collectum, Alecta, Länsförsäkringar och SEB
- Kontaktperson gentemot upphandlad pensionsadministration, försäkringsbolag, och pensionsmäklare.
- Ta ut rapporter, rapportera och göra uppdateringar i system i enlighet med månads och veckoplan eller ad-hoc
- Rådge kring förmåner, ex. friskvård, sjukvårdsförsäkring.
- Ta fram och leverera statistik och rapporter till övriga funktioner på moderbolaget.
- Ge service till chefer och medarbetare inom givet område
- Ad-hoc administrativa sysslor ex.ta fram bistå med intyg.
Personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Effektiv
- Uthållig i sitt arbete
- Hög integritet
- Relationsbyggande
- Mycket god kommunikationsförmåga
- Hög servicenivå
- Team-orienterad, laget framför jaget
- Utvecklingsorienterad
Start: ASAP
Längd: 4 mån
Omfattning: 100%
Kontakt
Är detta uppdrag för dig?
Skicka ansökan