
Supporttekniker för rollen som teamledare Servicedesk – STÄNGD (Stängd)
Erfaren supporttekniker för rollen som teamledare för vår Servicedesk
Som teamledare för Servicedesken kommer du arbeta i en operativ roll med uppgift att se till att det dagliga arbetet i ServiceDesk fungerar väl. Du kommer att ha en övergripande koll på ärenden, se till att processer, arbetssätt och dokumentation upprätthålls och även tillsammans med övriga supporttekniker bistå medteknisk support till våra användare inom företaget.
ServiceDesk arbetar på plats på kontoret i centrala Stockholm där även du förväntas finnas på plats. Våra användare jobbar på plats, hemifrån eller i en hybridmiljö.
Uppdraget omfattar:
- Leda och planera det dagliga arbetet inom kundens interna ServiceDesk och se till att vi levererar enligt överenskommelse
- Övergripande arbeta med att ärenden hanteras enligt våra rutiner och processer
- Förbättra, upprätthålla och implementera rutiner i samråd med Tjänsteägare
- Införande av ny incidentprocess
- Delta i CAB
- Vara ansvarig för dokumentation, identifiera och se till att felaktig dokumentation åtgärdas samt att ny hanteras enligt rutin
- Identifiera återkommande ärendetyper och incidenter
- Regelbunden återkoppling till teamet gällande ärendehygien
- Ärendeuppföljning månadsvis till övriga lösningsgrupper samt ta fram månatlig statistik
- Arbeta operativt med support i ServiceDesk vid behov/ökad belastning
Personliga egenskaper:
- Som person är du noggrann, strukturerad, kommunikativ och har förmåga till helhetsperspektiv
- Du bör trivas i en rörlig miljö, du är prestigelös och har inget problem med att kavla upp ärmarna när det behövs
- Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av att jobba övergripande i en ServiceDesk
- Erfarenhet av att vara teamledare för en ServiceDesk
- God erfarenhet av ärendehantering och gärna erfarenhet av ärendehanteringssystemet Easit
- God vana av att arbeta med och upprätta processer, rutiner och dokumentation i en supportorganisation
- Kunskap och erfarenhet av Service Management enligt ITIL
- God erfarenhet av ServiceDeskarbete inom AD, Windows 10, Microsoft 365, SCCM.
- Teknisk kompetens minst motsvarande ServiceDesk/2nd-line, meriterande om du har förståelse för tekniska sammanhang på en övergripande nivå.
- Har du dessutom varit delaktig i utbyte av ärendehanteringssystem är det meriterande
Start: ASAP
Omfattning: 100%
Uppdragslängd: Hela 2022
Placering: Stockholm
Är detta uppdrag för dig?
Skicka ansökan