Systemspecialist inom HRM (Human Resource Management) – STÄNGD (Stängd)

Bakgrund

Vi söker nu till vår kund efter en systemspecialist inom HRM (Human Resource Management). Det finns en backlog att hantera samt att man behöver hjälp med att sätta upp en bra miljö. I rollen kommer du att arbeta nära bl a IT Service Managers och Service Desk medarbetare.


Arbetsuppgifter

  • Ta kontakt med leverantörer och Service Desk-agenter för att arbeta mot fellösning i Incidenthanteringsprocessen
  • Arbeta med Problemanalys för återkommande Incidenter enligt Problemhanteringsprocessen
  • Utför specifika uppgifter enligt Change & Release-hanteringsprocessen, till exempel tjänstespecifika leveranser för att stödja uppgraderingar och öppningar, stängningar, re-brandings och renoveringar
  • Assistera vid beställning och konfigurering av nya funktioner
  • Skapa och underhålla supportskript, kunskapsbasartiklar och användarguider för relaterade områden
  • Föreslå förbättringar för att öka effektiviteten till IT Service Manager eller Head of Service Desk
  • Utför kunskapsdelning såsom utbildningar mm.
  • Skapa regelbundet KPI-rapporter, analysera trender och rekommendera åtgärder
  • Registrera relevant data i ITSM-verktyget
  • Tjänsteprestandarelaterade KPI:er som:

– Incident SLA
– Problem SLA


Krav

  • Specifik applikationskännedom inom HR system, Workforce Managementsystem och Payroll.
  • Kompetens inom relevanta applikationer är primärt Workday alternativt Quinix, Tamigo, Aditro, GetAccept, Jobylon eller Timeplan.
  • Djup teknisk kunskap och erfarenhet av relaterade IT-tjänster
  • Erfarenhet av ITIL i allmänhet och Incident/Problem Management och Request Fulfillment i synnerhet
  • Kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
  • Tidigare erfarenhet av systemsupport

Personliga egenskaper

  • Problemlösare
  • Serviceorienterad
  • Högpresterande och förmågan att prioritera

Start: Mars
Längd: 6 månader
Omfattning: 100%

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan