Teamledare Servicedesk – STÄNGD
Som teamledare för Servicedesken kommer du arbeta i en operativ roll med att driva förändringar och förbättringsaktiviteter samt ge teknisk support till användare inom företaget. ServiceDesk arbetar på plats på kontoret i centrala Stockholm där en del användare finns medan de flesta arbetar hemifrån under rådande pandemi.
Uppdraget omfattar:
- Leda det dagliga arbetet inom interna ServiceDesk för IT
- Arbeta operativt i ServiceDesk
- Övergripande koll på ärenden och eskaleringspunkt för mer komplexa ärenden
- Hantera förfrågningar om registerutdrag
- Ta emot och informera om ändrade rutiner och ser till att det dokumenteras
- Identifiera och se till att felaktig dokumentation åtgärdas
- Identifiera återkommande ärendetyper och incidenter
- Delta i arbetet med att förbättra rutiner och processer inom ServiceDesk för att säkerställa en bra leverans.
Mötesdeltagande:
- Hålla i team-möten för ServiceDesk
- Leverantörsmöten
- Incidentmöten
- Statusmöten
- Delta på CAB
- Projektmöten
Personliga egenskaper:
- Som person är du ambitiös med ett stort ansvarstagande och är kommunikativ kring problem och lösningar.
- Du bör trivas i en rörlig miljö, du är prestigelös och har inget problem med att kavla upp ärmarna när det behövs.
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av att leda en ServiceDesk – Microsoft miljö
- Erfarenhet av att jobba övergripande i en ServiceDesk
- God vana av att arbeta med och upprätta processer, rutiner och dokumentation i en supportorganisation.
- Kunskap och erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
- God erfarenhet av AD, Windows 10, Microsoft 365, SCCM.
- God erfarenhet av ärendehantering och gärna erfarenhet av Easit
- Teknisk kompetens minst motsvarande ServiceDesk/2nd-line, meriterande om du har förståelse för tekniska sammanhang på en övergripande nivå.
Start: omgående
Omfattning: 100 %
Längd: 1 år med option på förlängning
Plats: Centrala Stockholm
Kontakt
Är detta uppdrag för dig?
Skicka ansökan