Teamledare Servicedesk – STÄNGD

Som teamledare för Servicedesken kommer du arbeta i en operativ roll med att driva förändringar och förbättringsaktiviteter samt ge teknisk support till användare inom företaget. ServiceDesk arbetar på plats på kontoret i centrala Stockholm där en del användare finns medan de flesta arbetar hemifrån under rådande pandemi.


Uppdraget omfattar:

  • Leda det dagliga arbetet inom interna ServiceDesk för IT
  • Arbeta operativt i ServiceDesk
  • Övergripande koll på ärenden och eskaleringspunkt för mer komplexa ärenden
  • Hantera förfrågningar om registerutdrag
  • Ta emot och informera om ändrade rutiner och ser till att det dokumenteras
  • Identifiera och se till att felaktig dokumentation åtgärdas
  • Identifiera återkommande ärendetyper och incidenter
  • Delta i arbetet med att förbättra rutiner och processer inom ServiceDesk för att säkerställa en bra leverans.

Mötesdeltagande:

  • Hålla i team-möten för ServiceDesk
  • Leverantörsmöten
  • Incidentmöten
  • Statusmöten
  • Delta på CAB
  • Projektmöten

Personliga egenskaper:

  • Som person är du ambitiös med ett stort ansvarstagande och är kommunikativ kring problem och lösningar.
  • Du bör trivas i en rörlig miljö, du är prestigelös och har inget problem med att kavla upp ärmarna när det behövs.

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av att leda en ServiceDesk – Microsoft miljö
  • Erfarenhet av att jobba övergripande i en ServiceDesk
  • God vana av att arbeta med och upprätta processer, rutiner och dokumentation i en supportorganisation.
  • Kunskap och erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
  • God erfarenhet av AD, Windows 10, Microsoft 365, SCCM.
  • God erfarenhet av ärendehantering och gärna erfarenhet av Easit
  • Teknisk kompetens minst motsvarande ServiceDesk/2nd-line, meriterande om du har förståelse för tekniska sammanhang på en övergripande nivå.

Start: omgående
Omfattning: 100 %
Längd: 1 år med option på förlängning
Plats: Centrala Stockholm

Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan