Verksamhetsutvecklare/IT-Koordinator

Kort om Kunden

Kunden behöver ersätta en medarbetare som ska gå på föräldraledighet och säkerställa kontinuitet i arbetet med verksamhetsutveckling, IT-koordinering och intern styrning. Rollen är både operativ och taktisk med fokus på struktur, uppföljning och förbättringsarbete inom IT och kvalitetsarbete.


Uppdragsbeskrivning

Konsulten ska:

  • Stötta IT-ledningen med administrativa uppgifter
  • Koordinera onboarding/offboarding av personal
  • Stötta rekryteringsprocesser
  • Assistera vid månadsmöten och konferenser
  • Bidra till intern kommunikation och IT-uppföljning
  • Ansvara för och utveckla IT-playbook
  • Ansvara för internrevision och självtester
  • Följa upp och analysera KPI:er kopplade till IT
  • Underhålla och utveckla IT:s ledningssystem (Canea)
  • Bidra till förbättringsarbete inom IT och angränsande områden

Personlighet

Personen som efterfrågas är ansvarstagande och självgående, med en strukturerad och lösningsorienterad arbetsstil. Hen har en god kommunikativ förmågasamarbetar väl med andra och har lätt för att snabbt sätta sig in i nya sammanhang. Konsulten följer policysinstruktioner och gällande regelverk med noggrannhet, är lojal och visar starkt engagemang i sitt arbete. Vidare planerar hen arbetet med god framförhållning, håller tidplaner och deadlines, och bemannar insatser effektivt. Med ett tydligt kundfokus arbetar kandidaten metodiskt och kvalitetsmedvetet för att uppnå uppsatta mål och leverera enligt förväntningar.


Arbetsuppgifter

  • IT-koordinering och stöd till IT-ledning
  • Uppföljning av KPI:er och verksamhetsutveckling
  • Underhåll av ledningssystem (Canea)
  • Revision och kvalitetsarbete
  • Dokumentation och kommunikation inom IT

Skallkrav

  • Erfarenhet av liknande roll inom verksamhetsutveckling och/eller IT-koordinering
  • Erfarenhet av ledningssystem, internrevision eller kvalitetsarbete
  • God förståelse för IT-processer och IT-styrning
  • Kunskaper i kvalitetsarbete och revisionsarbete
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Office 365 (särskilt PowerPoint och Excel)

Meriterande krav

  • Erfarenhet av arbete med KPI:er och uppföljning
  • Kännedom om ITIL, ISO 27001, PM3, PPS eller liknande ramverk
  • Erfarenhet av processutveckling
  • Erfarenhet av att arrangera konferenser
  • Kunskap i Power Apps, Power BI och Canea

Språkkrav

  • Svenska – flytande, tal och skrift
  • Engelska – god kunskapsnivå, tal och skrift

Övrigt

  • Omfattning: 50% (halvtid)
  • Ort: Stockholm, möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse
  • Start: Augusti/September 2025
  • Slut: Januari 2027
Kontakt

Är detta uppdrag för dig?

Skicka ansökan